تعرف علي سبب مشاكل سكان الرحاب

4:58 PM Wed, Feb 1, 2017


كتبت: ألاء محمد

مشاكل السكان سببها الرئيسى العاملة والشركات الجديدة الخاصة وعدم المحاسبة وضعف اﻻدارة والتهاون مع المخطئين .
وأقر شهود عيان

1- من كام يوم فوجئت بأحد افراد اﻻمن اللى تم تصويره بمعرفة أحد السكان على بوابة 14 وكان بياخذ فلوس علشان يدخل تاكسى وتم نشر الفيديو على الصفحة وتم أيضا الرد على الشكوى من الجهاز بأن فرد اﻻمن فصل من الجهاز ولﻻسف فوجئت أمس بالصدفة أن فرد اﻻمن شغال وكمان على أهم بوابة بوابة 23 وهى بوابة دخول المنقوﻻت .

2- من كام يوم داخل انا وصديق ليا وصديقى ليس من السكان وقالى شايف الراجل المشرف دة قلت لة مالة قلى كنت بديلوا 200 جنية لما كان عندى مطعم فى السوق وكان بيدخل ليا اى حاجة استغربت جدا أن هذا الرجل مازال موجود حتى اول امس على البوابة واتحدث عن بوابة 6 .

3 - إحدى الشغاﻻت المترددة أفادت بأن اى فرد غير سوى بيعمل عﻻقة مع أى شغالة مقابل فلوس او اى حاجة اخرى بتدخل بكل سهولة وليس بحاجة لها إلى استخراج تصاريح أو الكشف أمنيا عليها مش كدة وبس اﻻمن كمان بيوفر لها شغل داخل الرحاب عادى جدا .

4- أحد أفراد اﻻمن بيقول أن اﻻمن بيكون عارف الشقق التى تدار لممارسة الدعارة ولكن فى أفراد أمن بتعدى الموضوع وبتاخذ الحﻻوة واهى سبوبة وفى أفراد شرفاء بيبلغوا عن الشقق .

5- أحد العمال المسؤلين عن غسيل السيارات بيقول هناك مﻻك لديهم ثﻻثة سيارات بيدفع اشتراك سيارة وحدة للغسيل والسيارات اﻻخرى ﻻيدفع اﻻ اكرامية العامل وبتكون أقل بكثير من اﻻشتراك الشهرى ومن هنا نشجع العمال على سرقتنا فى أشياء أخرى ..



لا توجد تعليقات

اضف تعليق

الاسم :  
البريد الالكترونى :    
عنوان التعليق :  
التعليق :  
 
الأكثر قراءة